7/7/10

Προς άρση του καμποτάζ

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι θέσεις των φορέων του τουρισμού και της ναυτιλίας επί του νομοσχεδίου. Μιλώντας στο ΑΠΕ ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών και Αττικής Γιάννης Ρέτσος, σε μια πρώτη ανάγνωση του υπό κατάθεση νομοσχεδίου, υπογράμμισε ότι "αγκάθι για την ομαλή εφαρμογή του παραμένει το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες θα υπογράφουν με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση".

Οι φορείς εκτιμούν, ότι το ελάχιστο ετήσιο όφελος που θα προέκυπτε για την χώρα με την άρση του καμποτάζ υπερβαίνει το ποσό των 1,16 δισεκατομμυρίων ευρώ και δημιουργεί τουλάχιστον 15.000 νέες θέσεις εργασίας. Επιστημονική μελέτη αποδεικνύει ότι κάθε δαπάνη 1 εκατ. ευρώ από τον κλάδο της κρουαζιέρας, δημιουργεί πολλαπλάσια επιχειρηματική παραγωγή 2,7 εκατ. ευρώ και 22 νέες θέσεις εργασίας.

Το πράσινο φως για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, δόθηκε στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο και εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή. Το νομοσχέδιο παρουσίασε, στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Οικονομίας, Ναυτιλίας και Ανταγωνιστικότητας Λούκα Κατσέλη.

Στο νομοσχέδιο, προβλέπεται, μεταξύ άλλων ότι τα πλοία που θα εκτελούν κρουαζιέρες θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι κατ΄ελάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες και η παραμονή στο αφετήριο ελληνικό λιμάνι τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες.

Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες θα υπογράφουν με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση, μέχρι τριετούς διάρκειας, η οποία μπορεί να παραταθεί.



Με τη σύμβαση αυτή ρυθμίζονται ιδίως τα εξής θέματα:



1. Η απασχόληση και ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που προσλαμβάνονται από τα πλοία αυτά, καθώς και η παροχή οικονομικών κινήτρων για την πρόσληψη αυτών.



2. Η βεβαίωση και είσπραξη της ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στον λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού, η οποία θα εισπράττεται στο λιμάνι αφετηρίας του ταξιδιού. Τα έσοδα από τις εισφορές θα διατεθούν υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (Κ.Α.Α.Ν.). Το ύψος της εισφοράς θα ορίζεται με απόφαση του ΥΠΟΙΑΝ. Για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που θα περιλαμβάνεται στο ταξίδι, θα γίνεται μείωση του τέλους κατά 7%.



3. Η τυχόν διενέργεια επενδύσεων στη χώρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες



4. Οι όροι παράτασης και πρόωρης λύσης της σύμβασης και οποιαδήποτε άλλη αναγκαία ρύθμιση για την εφαρμογή του νόμου.

http://www.ana.gr/