Την πρόθεση της χώρας του να προβεί σε επενδύσεις ύψους 5 δις δολλαρίων στην Ελλάδα, εξέφρασε σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη συνάντησή του με τον Έλληνα πρωθυπουργό, ο ομόλογός του, πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών του Κατάρ, Σεΐχης Hamad Bin Jassim Bin Jabr Al-Thani. Χαρακτήρισε ωστόσο σημαντική την απομάκρυνση της γραφειοκρατίας, την παρακολούθηση της διαδικασίας και την αποφασιστικότητα και των δύο πλευρών, ενώ ανακοίνωσε τη συμφωνία των δύο πρωθυπουργών για σύσταση ολιγομελούς επιτροπής που θα παρακολουθεί το όλο θέμα.
Αναφερόμενος στις πρόσφατες διαβουλεύσεις της Αθήνας με την Κομισιόν, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ για την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης της Ελλάδας, έκανε λόγο για έναν 'δύσκολο τοκετό', που είχε ως αποτέλεσμα ομως την οικονομική βοήθεια της χώρας, ενώ εξήρε την 'προσωπική σοφία' και τους κόπους του Έλληνα πρωθυπουργού προς αυτή την κατεύθυνση. Ο πρωθυπουργός του Κατάρ, παρατήρησε ότι πολλές χώρες περνούν δύσκολες φάσεις, καταφέρνουν όμως να βγουν πιο δυνατές από αυτές, εξαιτίας της βούλησης και της αποφασιστικότητας των ηγεσιών τους, τις οποίες -όπως είπε- γνωρίζει ότι έχει ο Έλληνας πρωθυπουργός, τον οποιο γνωρίζει σε προσωπικό επίπεδο από την εποχή που ήταν υπουργός Εξωτερικών.
Αναφερόμενος στις συζητήσεις που είχε νωρίτερα με τον Γιώργο Παπανδρέου, έκανε γνωστό ότι εξέτασαν πολιτικά και οικονομικά θέματα, ενώ έκανε λόγο για συνεργασία των δύο κρατών σε οικονομικό, πολιτικό, πολιτιστικό και τουριστικό επίπεδο, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την υπογραφή πέντε συμφωνιών και μνημονίων συνεργασίας μεταξύ υπουργών των δύο κρατών νωρίτερα στους τομείς ενέργειας, τουρισμού, αεροπορικών μεταφορών, μεταφοράς ειδήσεων και του ενεργειακού κέντρου στον Αστακό. Εξέφρασε τέλος την προαναφερθείσα βούληση του Κατάρ να επενδύσει στην 'φίλη χώρα' Ελλάδα και προσκάλεσε τον Έλληνα πρωθυπουργό να επισκεφθεί την χώρα του.
Για 'εξαιρετικά παραγωγικές συνομιλίες' σε πολλά θέματα, μίλησε από την πλευρά του ο Γιώργος Παπανδρέου, καλωσορίζοντας προηγουμένως τον πρωθυπουργό του Κατάρ στη χώρα. "Διαπιστώσαμε την εγγύτητα των απόψεών μας για πολλά θέματα που απασχολούν τη διεθνή κοινότητα", σημείωσε στις δηλώσεις του ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο για 'ισχυρή βούληση ενίσχυσης των διμερών σχέσεων μεταξύ των κρατών' και αναφερόμενος αναλυτικά στα μνημόνια και τις συμφωνίες που είχαν υπογραφεί λίγα λεπτά νωρίτερα.
Από την πλευρά της Ελλάδας το μνημόνιο που αφορά στον τομέα ενέργειας υπέγραψε η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, εκείνο που αφορά στον Αστακό ο υφυπουργός Εξωτερικών Σπύρος Κουβέλης, την τροποποιητική συμφωνία της διμερούς αεροπορικής σύμβασης ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Σηφουνάκης, το μνημόνιο για την τουριστική συμμαχία η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Άντζελα Γκερέκου και τη συμφωνία ανταλλαγής ειδήσεων μεταξύ του ΑΠΕ-ΜΠΕ και του πρακτορείου ειδήσεων του Κατάρ, ο Νίκος Βουλέλης, όλοι με τους αντιστοιχους ομολόγους τους του Κατάρ.
Στις δηλώσεις του ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου μεταξύ των δύο χωρών, καθώς και για ανταλλαγή περαιτέρω ιδεών μεταξύ των δύο ηγετών γύρω από τη συνεργασία και τις επενδύσεις των δύο κρατών. Ο κ.Παπανδρέου μίλησε για την οικονομική και εμπορική ώθησή τους, όπως αυτή συζητήθηκε στη συνάντηση των δύο ανδρων, καθώς και για την ανάπτυξη αμοιβαία επωφελών σχέσεων μεταξυ των δύο χωρών. Αναφερόμενος σε μία πρόσφατα κυρωθείσα συμφωνία μεταξύ τους, αλλά και στο τρίτο ελληνοαραβικο φόρουμ που θα λάβει χώρα φέτος στην χώρα μας, έκανε λογο για περαιτέρω ενίσχυση της οικονομικής και επιχειρηματικής συνεργασίας των δύο κρατών.
Δήλωσε τέλος 'απόλυτα ικανοποιημένος' από όσα έχουν επιτευχθεί, ενώ έκλεισε προσβλέποντας -όπως είπε- στη συνέχιση της συνεργασίας των δύο κρατών προς όφελος των λαών τους. Αυτή την ώρα, ο πρωθυπουργός παραθέτει γεύμα εργασίας στον ομόλογό του Σεΐχη του Κατάρ στο Μέγαρο Μαξίμου, ενώ το βράδυ θα παραβρεθεί και θα μιλήσει στο Συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος στο Ιντερκοντινένταλ.
http://www.newstime.gr/
